-
INFORMACJE OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z „Systemu rezerwacji” usług oferowanych w ramach portalu www.biletylotnicze.pl oraz w ramach Telefonicznego Centrum Obsługi, w tym rezerwacji i zakupu: Biletów Lotniczych, Ubezpieczeń Podróżnych, Usług Hotelowych, Pakietów Turystycznych, Lotów Czarterowych, Biletów Kolejowych i innych usług oferowanych przez podmioty, którym eSky świadczy usługi wynajmu powierzchni reklamowej, a także zasady dostarczania Użytkownikom treści dostosowanych do ich położenia, określanego za pośrednictwem geolokalizacji.
- Administratorem Systemu Rezerwacji jest eSky.pl Spółka Akcyjna, z siedzibą w Katowicach (40-265), przy ul. Murckowskiej 14A, zarejestrowaną w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000383663, NIP 948-19-87-199, REGON 670140736, kapitał zakładowy 1 095 978,20 PLN wpłacony w całości, będąca płatnikiem podatku od towaru i usług, numer tel. +48 32 728 30 00, zwana dalej eSky.
- Warunkiem korzystania z Systemu Rezerwacji oraz Telefonicznego Centrum Obsługi, do którego telefony kontaktowe zostały wskazane na portalu www.biletylotnicze.pl, jest akceptacja wszystkich podanych niżej warunków Regulaminu. Akceptacja stanowi oświadczenie woli i stwarza prawne zobowiązanie pomiędzy Użytkownikiem a eSky.
- Użytkownik jest uprawniony do nieodpłatnego kopiowania, odtwarzania i utrwalania treści niniejszego Regulaminu, bez możliwości jego komercyjnego użytku.
- Prezentowane na portalu www.biletylotnicze.pl nazwy handlowe, nazwy, opisy oraz znaki towarowe podlegają ochronie prawnej. Każdy Użytkownik jest zobowiązany do powstrzymywania się od jakichkolwiek działań naruszających prawa własności intelektualnej osób uprawnionych do tychże nazw, opisów i znaków handlowych.
- Jeżeli nie zaznaczono inaczej, wszelkie prawa autorskie do tekstów, obrazów, zdjęć i innych materiałów zawartych na portalu www.biletylotnicze.pl należą do eSky. Wszystkie znaki towarowe nie należące do eSky zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych i należą do ich właścicieli.
- Czynności kopiowania, modyfikowania oraz transmitowania (elektronicznie lub w inny sposób), a także powielania, wykorzystywania i dystrybucji zawartych na portalu www.biletylotnicze.pl materiałów dozwolone są wyłącznie za zgodą ich właściciela. Korzystanie z informacji dostępnych na stronach tego serwisu może się odbywać wyłącznie w sposób zgodny z prawem.
- Każdy Użytkownik zobowiązany jest, z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Systemu Rezerwacji, do przestrzegania niniejszego Regulaminu.
- Użytkownik może korzystać z Systemu rezerwacji, jeżeli urządzenie lub system teleinformatyczny, z którego korzysta spełnia poniżej wskazane minimalne wymagania techniczne:
- komputer, urządzenie przenośne lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu;
- dostęp do poczty elektronicznej oraz aktywny adres e-mail;
- aktualna przeglądarka internetowa w tym, m.in : Mozilla Firefox, Opera , Google Chrome, Safari, Edge;
- włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript;
- aplikacja umożliwiająca otwieranie dokumentów PDF;
- szybkość transferu danych w standardzie co najmniej 3G.
- Rezerwacja i zakup poszczególnych produktów dostępnych w Systemie Rezerwacji, każdorazowo są indywidualną transakcją zrealizowaną przez Użytkownika podlegającą warunkom ustalonym przez każdy podmiot świadczący usługę. Zakup każdego produktu podlega zindywidualizowanym warunkom szczegółowo określonym dla każdej z usług, które są dostępne w Systemie Rezerwacji.
- Z uwagi na odmienne postanowienia warunków taryfy poszczególnych Przewoźników dotyczące stawiennictwa na lotnisku przed wylotem, zaleca się przybyć na lotnisko na 3 godziny przed planowanym odlotem celem uniknięcia trudności organizacyjnych z realizacją usługi.
- W celu zapoznania się z warunkami taryfy Przewoźników, uzyskania informacji od danej linii lotniczej lub podmiotu świadczącego usługi na rzecz Użytkownika, jak również realizacja usług objętych niniejszym Regulaminem może wymagać komunikacji w języku angielskim.
- W ramach Systemu Rezerwacji oraz za pośrednictwem Telefonicznego Centrum Obsługi Użytkownik ma możliwość dokonania wyboru zindywidualizowanych usług danego Usługodawcy. W celu usprawnienia obsługi klienta oraz zwiększenia jakości usług Użytkownik będzie mógł uzyskać szczegółowe informację na temat usług eSky poprzez CallBack, który aktywuje się z chwilą zamówienia rozmowy z konsultantem.
- Każdy z Użytkowników posiada możliwość zarejestrowania konta eSky, które umożliwi skorzystanie z dodatkowych funkcjonalności ułatwiających nabywanie usług oferowanych w ramach portalu www.biletylotnicze.pl („Twoje konto”).
- Rejestracja odbywa się poprzez wypełnienie formularza rejestracji dostępnego na portalu www.biletylotnicze.pl (po podaniu adresu e-mail oraz hasła), zalogowanie za pośrednictwem usługi Google lub aplikacji Facebook lub zaznaczenie chęci utworzenia konta w trakcie procesu dokonywania rezerwacji. Do aktywacji Twojego konta z użyciem e-maila/hasła niezbędnym jest kliknięcie przez Użytkownika w link aktywacyjny przesyłany niezwłocznie przez eSky na podany przez niego adres e-mail. Rejestracja konta z wykorzystanie Google i Facebook nie wymaga dodatkowego potwierdzenia aktywacji.
- Logowanie do Twojego konta odbywa się poprzez wpisanie w formularzu logowania adresu e-mail (login) oraz hasła podanego przy rejestracji konta.
- Hasło podane przy rejestracji Użytkownika może zostać zmienione po zalogowaniu się na konto. Zmiana adresu (login) email nie jest możliwa.
- Usunięcie Twojego konta następuje poprzez złożenie odpowiedniej dyspozycji dostępnej w ustawieniach konta dostępnego w Twoim koncie.
- eSky ma prawo do natychmiastowego usunięcia Twojego konta, w sytuacji rażącego naruszania przez niego postanowień Regulaminu, dostarczania treści o charakterze bezprawnym czy też podania nieprawdziwych/fałszywych danych podczas procesu rejestracyjnego.
- Po wykonanej usłudze zakupionej za pośrednictwem eSky przez Użytkownika, udostępniona zostaje w osobnej komunikacji mailowej możliwość oceny usług Przewoźników oraz lotnisk, mająca na celu ustalenie jakości zrealizowanych usług.
- Ocena konkretnej, wykonanej usługi polega na graficznym wskazaniu w skali 1 do 5 gwiazdek ogólnej jakości usług Przewoźników oraz lotnisk lub dodanie komentarza, który może mieć charakter polecający lub niepolecający wraz z ogólną oceną jakości usług. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść swoich wypowiedzi w ramach przedmiotowych opinii.
- Opinia Użytkownika nie może naruszać obowiązujących przepisów prawa w tym praw podmiotów trzecich – w szczególności nie może mieć charakteru zniesławiającego, naruszać dóbr osobistych lub stanowić czynu nieuczciwej konkurencji. eSky zastrzega sobie prawo do niepublikowania opinii w uzasadnionych przypadkach, gdy:
- nie zawiera oceny Przewoźnika lub lotniska,
- narusza obowiązujące przepisy prawa, dobre obyczaje lub godzi w uczucia religijne,
- narusza prawa patentowe, prawa autorskie, tajemnicę przedsiębiorstwa lub inne prawa własności intelektualnej, bądź prawo ochrony danych osobowych,
- zawiera wulgaryzmy, treści obsceniczne, pornograficzne lub nawołujące do szerzenia nienawiści, rasizmu, ksenofobii,
- eSky otrzyma prośbę od Użytkownika o usunięcie wystawionej przez niego opinii,
- udostępnia dane osobowe lub może naruszać prywatność innych osób – w szczególności zgłoszony został wobec niej wniosek lub wnioski o jej usunięcie.
- Poprzez umieszczenie opinii Użytkownik wyraża zgodę na nieodpłatne korzystanie z niej przez eSky lub inne podmioty z grupy eSky, a także jej modyfikowanie we wskazanym wyżej zakresie.
- eSky za pośrednictwem swoich stron internetowych może zamieszczać rankingi, oceny lub komentarze dotyczące eSky, Usługodawców albo Dostawców przygotowane przez podmioty trzecie. Zasady zamieszczania rankingów, ocen lub komentarzy, sposób ich przygotowania oraz weryfikacji określone są w regulaminach opracowanych przez te podmioty niezależnie od eSky.
-
DEFINICJE
- System Rezerwacji – program obsługujący procesy transakcyjne dostępne za pośrednictwem portalu www.biletylotnicze.pl oraz Telefonicznego Centrum Obsługi, umożliwiający Użytkownikowi:
- wyszukiwanie połączeń lotniczych krajowych i międzynarodowych, dla dowolnie zdefiniowanej kombinacji miast oraz dokonanie wyceny tych połączeń i zakupu biletu lotniczego,
- wycenę i zakup ubezpieczenia podróżnego,
- wyszukiwanie i zamawianie usług hotelowych w dowolnie wybranym mieście (kraj i zagranica), w dowolnie wybranym zakresie dat,
- wyszukiwanie połączeń kolejowych krajowych i międzynarodowych, na dowolnie zdefiniowanej trasie kolejowej oraz dokonanie wyceny tych połączeń i zakupu biletu kolejowego,
- dostosowanie podpowiedzi, w zakresie usług wskazanych w pkt. a – d, poprzez system informowania Użytkownika dostosowany do miejsca jego położenia (geolokalizacja oparta na identyfikowaniu adresu IP urządzenia oraz danych udostępnionych przez przeglądarkę internetową),
- skorzystanie z innych usług oferowanych przez podmioty, którym eSky świadczy usługi wynajmu powierzchni reklamowej, określonych w § 17. Regulaminu.
- Użytkownik - każda osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna, nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, korzystająca z Systemu Rezerwacji lub Telefonicznego Centrum Obsługi.
- Płatnik – każda osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna, nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, korzystająca z Systemu Rezerwacji lub Telefonicznego Centrum Obsługi dokonująca zapłaty lub zobowiązana do jej dokonania.
- Telefoniczne Centrum Obsługi – jednostka wydzielona wewnątrz struktury eSky, odpowiedzialna za kontakt z Użytkownikiem lub Płatnikiem w ramach realizacji usług świadczonych przez eSky, na zasadach i w zakresie określonym niniejszym Regulaminem.
- Dostawca – przedsiębiorca dostarczający usługi oferowane Użytkownikowi za pośrednictwem strony internetowej www.biletylotnicze.pl oraz innych stron należących do podmiotów współpracujących z eSky.
- Usługodawca – przedsiębiorca świadczący usługi określone niniejszym Regulaminem na rzecz Użytkownika, za pośrednictwem Systemu Rezerwacji lub bezpośrednio, w zależności od charakteru świadczonych usług.
- Usługi hotelowe – usługi polegające na zakwaterowaniu w innych celach niż pobytowy, które nie są nieodłącznym elementem przewozu Użytkowników,
- Przewoźnik – przedsiębiorca posiadający ważny certyfikat (koncesję, licencję) upoważniający do prowadzenia działalności gospodarczej z zakresu przewozu lotniczego i świadczący usługi w zakresie określonym niniejszym Regulaminem.
- Bilet Lotniczy – dokument wystawiany poprzez System Rezerwacji lub za pośrednictwem Telefonicznego Centrum Obsługi upoważniający Użytkownika do realizacji usługi przewozu lotniczego.
- Warunki taryfy - warunki rezerwacji w zakresie korzystania z danego biletu lotniczego, w tym m.in.: warunki zwrotu biletu lotniczego, wielkość bagażu.
- Adres e-mail/e-mail – aktywny i prawidłowy adres poczty elektronicznej wskazany przez Użytkownika.
- Kwestionariusz osobowy – formularz, służący do przesłania danych osobowych przez Użytkownika, mający na celu umożliwienie korzystania przez Użytkownika z usług świadczonych poprzez portal www.biletylotnicze.pl, przekazywanych i przetwarzanych na zasadach określonych w polityce prywatności na portal www.biletylotnicze.pl.
- Linie "Low Cost" – zdefiniowane linie lotnicze, podlegające odpowiednio wyodrębnionym regulaminom zgodnie z § 14 Regulaminu.
- Opłata serwisowa – bezzwrotna opłata pobierana przez Usługodawcę w ramach świadczonych usług na rzecz Użytkownika, uzależniona od rodzaju i charakteru świadczonych usług, w zakresie określonym niniejszym Regulaminem.
- Instrument płatniczy - zindywidualizowane urządzenie lub uzgodniony przez Użytkownika i Usługodawcę zbiór procedur, wykorzystywanych przez Użytkownika do złożenia oświadczenia zawierającego polecenie wykonania transakcji płatniczej.
- Karta płatnicza – instrument płatniczy umożliwiający złożenie dyspozycji zawierającej polecenie realizacji wpłaty, transferu lub wypłaty środków pieniężnych za pośrednictwem wyspecjalizowanego podmiotu.
- Callback - interaktywne narzędzie udostępnione w Systemie Rezerwacji umożliwiające Użytkownikowi pozostawienie numeru telefonu celem uzyskania informacji dotyczących usług eSky.
- System Rezerwacji – program obsługujący procesy transakcyjne dostępne za pośrednictwem portalu www.biletylotnicze.pl oraz Telefonicznego Centrum Obsługi, umożliwiający Użytkownikowi:
-
ODPOWIEDZIALNOŚĆ UŻYTKOWNIKA ZA KORZYSTANIE Z SYSTEMU REZERWACJI
- Użytkownik potwierdza, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych i do zaciągania prawnie wiążących zobowiązań.
- Użytkownik zapewnia, że będzie korzystał z Systemu Rezerwacji w zakresie dokonywania zapytania o rezerwację, zakupu biletu lotniczego oraz złożenia rezerwacji i zakupu dostępnych usług opisanych w niniejszym Regulaminie oraz innych dostępnych w Systemie Rezerwacji usług, wyłącznie w sposób zgodny z obowiązującym prawem.
- Zakazane jest dostarczanie przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym lub obraźliwym, a także podejmowanie przez Użytkownika w zakresie korzystania z Systemu Rezerwacji działań sprzecznych z przepisami obowiązującego prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z przyjętymi w tym zakresie zwyczajami i zasadami współżycia społecznego lub mogących wywołać zakłócenia albo uszkodzenia funkcjonowania Systemu Rezerwacji oraz naruszania praw osób trzecich.
- Użytkownik zobowiązany jest do dokonywania zapytania o rezerwację usług z użyciem własnego nazwiska oraz dokonywania płatności za zarezerwowane bilety lotnicze i/lub inne usługi własną kartą płatniczą. Dokonywanie zapytań o rezerwacje usług z użyciem cudzego lub fałszywego nazwiska oraz dokonywanie płatności za zarezerwowane bilety lotnicze i/lub inne usługi z użyciem cudzej lub fałszywej karty płatniczej będą bezzwłocznie zgłaszane właściwym organom ścigania.
- Użytkownik zobowiązany jest posiadać odpowiednie i aktualne dokumenty umożliwiające realizację usług zakupionych za pośrednictwem Systemu Rezerwacji lub Telefonicznego Centrum Obsługi lub na pobyt w kraju realizacji tych usług, w tym w szczególności ważny dowód osobisty, ważny paszport, wymagane wizy oraz inne dokumenty, które mogą być wymagane w zależności od zakresu realizowanych usług, jak również zapoznać się z treścią informacji dotyczących warunków wizowych i językowych dostępnych za pośrednictwem strony internetowej www.biletylotnicze.pl.
- Użytkownik zobowiązany jest do weryfikacji wszystkich niezbędnych informacji wskazanych za pośrednictwem Systemu Rezerwacji lub Telefonicznego Centrum Obsługi, w tym między innymi informacji sanitarnych, zagrożeń terrorystycznych oraz o wymaganiach zdrowotnych dotyczących realizacji usług.
- eSky nie ponosi odpowiedzialności za brak właściwych dokumentów przez Użytkownika określonych powyżej, w tym wizy wjazdowej lub tranzytowej, niezbędnej w kraju, w którym realizowane są usługi lub w którym Użytkownik realizuje przesiadkę, jak również za niespełnienie obowiązków opisanych w pkt. 5 powyżej. Wszelkie informacje Użytkownik może uzyskać za pośrednictwem Systemu Rezerwacji lub Telefonicznego Centrum Obsługi, portalu www.biletylotnicze.pl oraz na stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych.
- W trakcie procesu rezerwacji usług Użytkownik zobowiązany jest do wprowadzania i przekazania prawdziwych i aktualnych danych w procesie rezerwacji. eSky nie ponosi odpowiedzialności za prawdziwość danych wprowadzonych przez Użytkownika w procesie rezerwacji usług.
- W ramach korzystania z usług dostępnych przez System Rezerwacji Użytkownik może być narażony na szczególne zagrożenia dotyczące korzystania z usług drogą elektroniczną takich jak: możliwość uzyskania przez nieuprawnione osoby dostępu do danych transmitowanych przez sieć lub przechowywanych na dołączonych do sieci komputerach lub urządzeniach mobilnych, ingerencji w te dane, co może spowodować, w szczególności, ich utratę, nieuprawnioną zmianę lub uniemożliwienie korzystania z oferowanych usług.
-
OGRANICZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI
eSky informuje, iż po otrzymaniu wyniku wyszukiwania, mogą pojawić się w Systemie Rezerwacji lub innych systemach wyszukiwania biletów lub rezerwacji usług, inne oferty dotyczące analogicznej usługi podmiotu trzeciego, niż uprzednio wyszukane przez System Rezerwacji. Otrzymanie wyniku wyszukiwania, o ile nie zostanie następnie niezwłocznie potwierdzone dokonaniem i opłaceniem rezerwacji w Systemie Rezerwacji lub innych systemach wyszukiwania biletów lub rezerwacji usług, nie stwarza po stronie Klienta roszczenia o zawarcie umowy pośrednictwa w sprzedaży biletów lub zakupu innych usług od podmiotów realizujących usługi zamówione w Systemie Rezerwacji lub innych systemach wyszukiwania biletów lub rezerwacji usług.